söndag 13 juli 2008

Det sägs att löpning....





...är frihet. På med ett par skor och du kan springa var som helst, när som helst. Men när det är gjort vill man mer. Kanske en pulsklocka och pulsband, kanske en ipod, footpod, schyssta hörlurar, något att ha i-poden i och ett vätskebälte ( nu äger inte jag riktigt alla dessa saker...än.). Så fullpackad som en packåsna är det bara att ge sig ut i lite frihet. Ibland föreslår A att jag kanske borde hyra ett förråd på Shurgaard att ha alla mina löparsaker i.

Sista rundan på återhämtningsveckan var på 10 km. Lungt tempo skulle hållas så jag provade på pulsklocka. Blev mest stressad av att jag inte höll någon rimlig puls och sprang ömsom sakta och ömsom snabbt. Hade nog fått krypa i backarna om jag velat hålla ner pulsen. Får se om jag kan bli vän med en pulsklocka.

Inga kommentarer: