lördag 12 juli 2008

Semester och vila


Semestern är inledd; dag ett av trettiosju lediga dagar på raken har jag ägnat åt småplock i hemmet. Höften ska få vila några dagar till, sedan ska jag precis som Malin hoppa in i RW-Rickards löpschema igen. Förhoppningsvis ska det få mig att springa Tjejmilen under en timme. Ok, Malin - då har vi tre hypoteser; vad som kan få oss att bli snabbare i spåret: ilska, rädsla och struktur på träningen. (Vilken kommatering! Tankestreck, semikolon och kolon i en och samma mening.)

Lätt att ha väl skruvade förväntningar på vad semestern ska ge. Vi borde kanske istället satsa på ett givande vardagsliv alla vanliga veckor, inte pina oss igenom det. Någon uttryckte det ungefär så här i ett reportage som jag läste att "finns det lite luft att andas där man befinner sig för det mesta, känns två veckor i Thailand inte lika nödvändigt". Så sant.
Lyssnade på Isabella Lövins Sommar i torsdags. Tillsammans med Lena Anderssons dito toppar hon så här långt, enligt min mening.

Lite luft att andas. Glöm inte det.

Inga kommentarer: