tisdag 22 juli 2008

Terränglöpning

Åkte till Ormberget för att testa de mytomspunna terrängspåren däruppe. Hade tänkt att ta 7,5 km slingan två varv, men när regnet ännu en dag öste ner blev det bara ett varv. Ormberget bjuder på tuff terräng, och framförallt då slingan avslutas uppför slalombacken. Rejält trötta ben och tungt flås efter det varvet. Rune Larsson hade förmodligen sagt något i stil med "jävla orienterings-/skidklubb som lagt så backiga spår". Men det var en bra utmaning och jag åker gärna dit igen. Börjar bli riktigt svag för det här med terränglöpning. Man kanske ska sikta på Lidingö nästa år?

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Vi hörs efter seglingen! Jag fick inte rätt på telefonbloggandet, nu ger jag upp! /Cecilia

Henrik sa...

SKITSNACK, MALIN.
Du klarar't i år!

Jag är inte alls avis. Inte alls...

Malin sa...

henrik: Jag önskar jag kunde klämma in fler tävlingar i höst men det ser verkligen fullt ut i kalenderna. men jag ser ju fram i mot att se er i visby poå lördag :)