lördag 12 juli 2008

Min värsta löpfiende

Återhämtningsveckan börja lida mot sitt slut och jag hade min sista arbetsdag innan semestern igår så jag tror jag tar och unnar mig en vilodag till. Sparar den där milen tills imorgon. Har jag tur så kanske det blir lite för varmt och får tillfälle att prova mitt nyinköpta vätskebälte som jag lyckades deala till mig med 10 % rabatt på Runners Store igår.

Just det semester, på söndag bär det av mot dova norrlänska skogar. Det är otroligt skönt att springa där uppe. Tyst och lungt, helt sjuka raksträckor som onekligen bygger upp ens löparsinne samt en iskall älv och vedeldad bastu. Det enda läskiga är att jag hela tiden får för mig att det finns en massa björn som lurar runt nästa gran. Men vilka km-tider man kan få med denna rädsla! Jaha du Cecilia, då har vi hittat ytterligare en faktor som kan bättra på ens löptider :) Vad blir nästa?

Inga kommentarer: