söndag 20 juli 2008

Testmilen

Hade idag tänkt att jag skulle testa att springa milen på ca 10-15 sek över tävlingstempo med A som farthållare. Började dagen med att sitta 5 timmar i solen på en auktion, drack minimalt med vatten och åt bara en macka till lunch. Väl ute på passet belv jag trött otroligt snabbt och hade jag sprungit själv så hade jag gett upp tidigare. Höll ut till strax innan 8 km då vi sprang förbi huset och då tog det tvärstopp. 7,8 km gick i 5:07 tempo vilket visserligen är mitt snabbaste hittills på distans över 5 km, men ändå inte i närheten av 5 tempo på en mil. Får revidera mitt mål och vara nöjd om jag slår förra årets tid 52:19. Jag får väl skylla på min uteblivna vårträning med armen i gips, för jag har nog aldrig tränat så mycket som de senaste tre månaderna. Nytt 10 km tempopass väntar i veckan, får se om orken finns då.Ca 6 veckor kvar, sen kommer mildomen.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Flera timmar i gassande sol, ingen, dricka, ingen mat - bättre förutsättningar så fixar du tiden, tror jag. I eftermiddag ska jag jag testa DVL. Cyklade till badhuset i går, jo, det finns västar att låna. rapport på bloggen till kvällen! /Cecilia