torsdag 31 juli 2008

Sista julipasset

Vaknade i morse utan halsont och insåg snabbt att det vankades ett löppass. Tog en kort runda i lagom tempo (drygt 5,5 km i 5:36 tempo), pulsen var ganska så svajig och hög men det var ändå riktigt skönt att få sträcka på benen igen. En veckas vila gör att man blir ganska bekväm, sen har jag ju också i två veckors tid fikat mig norrland runt. Så känslan innan passet var att jag skulle ha tappat en massa, men icke, 5:36 var snabbare än jag planerat med denna snoriga näsa. Passade också på att springa i mina Asics som jag hitills nästan enbart använt vid intervallträning. Hoppas kunna ha dem till tjejmilen då de är avsevärt mycket lättare och mer formgjutna än mina standard 1A skor. Får se om jag hinner springa in dem i augusti, från och med nu även känd som tempo- och snabbdistansmånaden.

Juli blev fram till förkylningen en bra månad. Hade definitivt hoppats på att kunna springa längre än förra månaden, men icke. Landar i stället på två km kortare än i juni. 131,3 km säger min träningsdagbok på jogg.se

Inga kommentarer: