torsdag 25 december 2008

Söndagstur på löpbandet


Här uppmärksammar vi söndag mitt i veckan med ett gymbesök. A gick till sitt gym och jag till mitt gym, ja eller våra gym är väl att ta i, snarare de som vi betalar en massa till för att komma i god form. Jag har ju inte tränat något på två veckor och än mindre sprungit något de senaste sex veckorna, men nu blev det ändring på det. Lindade den ömma högerfoten och värmde upp på löpbandet. Ville inte utmana allt för mycket så jag sprang bara 3 km i sakta mak och det funkade fint, lämnade med andra ord gasellfasonerna hemma.

Varje gång som jag har tvingats till uppehåll i löpningen och sedan börjat springa igen så har jag känt att det är så rätt, lätt och kul att springa. Det är ju den bästa formen av träningsfokusnörderi. Men åter till dagens träning som avslutades med styrka. Det blev bröst, axlar, biceps, triceps, fram-och baksida lår samt utfalls med pilatesboll. Sammanlagt blev det 50 minuters träning. Kanske kan det bli en tur i London trots allt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu är du på gång!!! kom med på långpass (60k) på söndag!!!

Anonym sa...

i'm sorry. Förstod först nu att det var NU du skulle åka till Englandet.

Cecilia sa...

Hej fran Barcelona! Hamnade du i London? En ynka loptur har det blivit har, sedan sa min prinsessanpaarten-kropp NEJ och FY efter nagra natter i hard sang. Men den var fin, i solsken langs med Ramblan och havet. Sedan har det regnat...