tisdag 2 december 2008

Gymmusik del 100

I dag var det för Malin, 28 år gammal, spinningpremiär. Hade laddat i en vecka med min kollega S som ville ge spinning en ny chans (jag tror hon hade två tidigare pass i bagaget). Vi kom dit, frågade hej vilt om hur allt på cykeln skulle ställas in, och började sedan cykla. Det var absolut inte det jobbigaste jag gjort i mitt liv, men väl det svettigaste. Det närmsta jag kommer i svettgrad (är det ett ord?) är nog ett besök i ett turkiskt hammam. 50 minuter svischade förbi ganska snabbt och det kommer att bli fler gånger. Det här är helt perfekt som konditionssubstitut så länge jag inte kommer överens med min fot. Kändes som att ha gjort ett intervallpass på Sundbybergs IP.

Något om passet? Jag kan ju inte alla flaschiga spinningtermer men på ett ungefär så var det uppvärmning, upp och stå, stå lite längre bak, sitt, stå långt bak (halka inte med händerna på styret), sitt... Ja ni ser varåt det barkar om jag skulle skriva om hela passet. Det roliga var att mitt i så kom det ett lugnare parti och då spelade den låt som var med på den absolut första skiva jag köpte som barn, Banankontakt med Electric banana band. Det var inte i går jag hörde den.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

NU först blev det lite generationsklyfta oss emellan: min första skiva var Aj, aj, aj (det bultar och det bankar) med Östen Warnebring. Då hade jag redan hört Jokkmokks-Jokke sjunga Gulligullan ko-ko som en gök (live. den var bra, men den fick jag alltså aldrig på skiva.

Löpning & Livet sa...

Välkommen till spinningens underbara värld! :)

Malin sa...

Cecilia: Jag komme rmed spänning att vänta på dessa två fina gamla bitar på gymet:)

Andrea: Tack! Det var mycket roligare än vad jag trodde, är sugen på ett nytt pass redan nu.