söndag 7 december 2008

Tjejen i löparskor

Idag var jag "tjejen med jazzbyxan" eller "killen med surfshorts" i spinningvärlden. Jag var "tjejen med löparskor" (och hur kan det vara fel tänker jag), för av ca 25 deltagare var vi bara 3 stycken som inte hade cykelskor. Så därför tog jag i extra hårt så att åtminstone någon annan kunde känna sig slagen av "tjejen i löparskor".

Idag var det en riktigt bra ledare, en man i gissningsvis 50-års åldern som såg ut att inte ha gjort annat än att cyklat i sitt liv. Han fokuserade mycket på intervaller och hög kandens, så det kändes som ett perfekt pass för oss som normalt sliter löparskorna mot asfalt och grus. Jag är inte ännu så biten att jag vill köpa skor för detta, jag får väl helt enkelt fortsätta på inslagen taktik och tillhöra de odd one´s.

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Haha :) Men om du blir fast och komemr cykla ofta är det verkligen värt att köpa cykelskor! Sån himla stor skillnad, en helt anann känsla!