torsdag 4 december 2008

Jag sjunger alternativträningens lov

Orka mera Anna sticker ut hakan och ska inte följa samma marathonprogram som resten av Sverige. Jag gillar absolut den delen som innebär att man också ska få in två träningsdagar i veckan som inte är löpning. Var det det som du efterlyste Cecilia? Anna tipsar också om boken Run less, run faster. Ska kika lite i den tror jag.

Löpning är för mig just nu inte annat än en avlägsen dröm. Efter spinningen i förrgår var jag dock så där härligt löpartrött efteråt så jag ska nog testa det idag igen. Det som var lite småklurigt med spinning var den här biten med att cykla i takt med musiken. När jag springer så springer jag, men med detta blir det ett moment till. Det kallas väl taktkänsla. Jag får se om jag kan rota fram mina gamla takter från tiden som slagverksstudent på Degerfors musikskola.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Ja, det kanske är något för oss?