måndag 22 december 2008

Löpningen mellan två besök hos naprapaten

Torsdag: hos naprapaten; undersökning och behandling
Fredag: 5 km, lugn runda
Söndag: 5 km terräng, 30:22
Måndag: 10 km, lugn runda, men motvind
Tisdag (dvs i morgon): återbesök hos naprapaten.

Efter torsdagens behandling var jag, som jag redan har skrivit, ÖM!!! Under fredagen lättade det och det gick bra att springa, även om jag kände av muskeln långt inne i skinkan. Söndagens 5 km i backe upp backe ner gick helt utan problem. I dag kände jag av skinkmuskeln på nytt, och ut på utsidan av höften. Stretchade rumpa och lår efter 7 km och sedan gick det bättre hela vägen hem. Efteråt har jag inte haft ont. Ville gärna ha sprungit en mil (minst) i sträck inför återbesöket, för att ha lite att säga om hur det hade gått. Ska bli intressant att få naprapatens synpunkter på hur hon tycker att kroppen känns i morgon. Rapport kommer.

Inga kommentarer: