onsdag 3 december 2008

Mysko, mysko














När jag kör bil hem från mitt jobb är vägen alldeles platt. Som en frusen älv. Bara vid SAAB är det ett par gupp, om man inte sitter i andra tankar. När jag som jag gjorde i dag, springer från jobbet och hem, är det mer eller mindre uppförsbacke mellan Oxelösund och Nyköping???

Det gick lätt att springa den första milen och lite till. Eftersom det fortfarande är funrun som gäller vet jag inte hur fort det gick (lite sneglade jag på klockan ;), ok). Vid ICA Arnö pausade jag, gick in och köpte en banan. Nästa mysterium: Hur kan det bli så mörkt och kallt på bara några minuter??? Och det där snabba och lätta - borta??? Segade hem den sista halvmilen och frös för första gången på mycket länge under en löptur.

Under hela året, mer eller mindre, har min vänstra sida krånglat. I dag uppförde den sig som rena kursettan och istället började högra sätesmuskeln bråka. Men inte förrrän på slutet, och nu är det lugnt i hela kroppen. Den kanske ville påminna mig om vad som är så lätt för mig att glömma: Att träna styrka. Jag har ingen stark kropp som står pall för vilka km-ryck som helst. Så vill jag kunna springa längre, måste jag lägga till annat än ren löpträning. Hm, hm. Jag tror jag måste söka lite kunskap. Tips?

1 kommentar:

Linn sa...

BODYPUMP! finns inget bättre än att stå och svettas i grupp och kika rak in i stjärten på den som står framför varje gång det är ett benböj eller marklyft (och då samtidigt inse att den bakom mig själv ser detsamma fast på mig...) heja mamma!