måndag 8 december 2008

En god vana...

...tror jag att det börjar bli, och inte alls oöverkomligt längre, att få ihop runt 15 km på ett löppass.

I går var det dags igen. Gav mig iväg hemifrån och sprang ett par km innan jag mötte Sigrid, och sedan gjorde vi sällskap det mesta av rundan. Perfekt väder - några plusgrader och vindstilla. Vi fick till och med en och annan glimt av en himmel som var blå. För första gången på ett bra tag sneglade jag på klockan, och med paus på fem minuter bortdragen (dricka och prat med en kompis på vägen) blev det en km-tid på 6:00, vilket är helt ok för mig när jag springer över milen.

Orken finns där, men jag ligger hela nära att överanstränga vänster höft/ben, eller vad det nu är som händer. I går stretchade jag noggrannare än vanligt och tycker att det gjorde nytta. Så fort jag blir lite bättre, slarvar jag med stretchen/stabilitetsövningar. Dumt, men det hjälper inte att konstatera bara, bättring krävs. Jag vill kunna vara ute och springa långt och länge! Inte minst i Portugal vecka 10, som nu är bokad. Kolla här om du är intresserad av Springtimes löparresor till Monte Gordo.

2 kommentarer:

Linn sa...

nu har jag kollat och jag är helt klart intresserad. vad ska till för att få hänga med (gratis asså)? lovar att vara snäll och bara prata vid tilltal.

Cecilia sa...

Din mamma svarar: Ha,ha. Kul att fått en unge med humor.