lördag 20 december 2008

Kroppen krånglar, fortsättningen

I torsdags var jag hos naprapaten och fick min vänstra höft undersökt och behandlad. Det är inga slemsäckar som är inflammerade på nytt (trodde jag inte heller). Det är faktiskt inget fel på själva höften. Mitt knä är ok. Men djupt inne i skinkan är det ÖMT och ANSTRÄNGT efter en kompensatorisk gärning av höften sedan foten var halt: höften gjorde vad den kunde för att kroppen skulle fungera, men sen blev det istället en överansträngning där. Behandling igen om en vecka. I torsdags kväll och i går var skinkan öm som om jag hade trillat ner från ett träd och landat på den. I går eftermiddag, ett dygn efter behandlingen, provsprang jag en halvmil, det gick bra. Och i dag känner jag mig bättre. I morgon hoppas jag att det går ännu lite bättre. Och längre.

Inga kommentarer: