fredag 13 februari 2009

Äta bör man annars dör man













Äter man havregrynsgröt före sju på morgonen, tokjobbar hela dagen och bara hinner stoppa i sig ett par bananer är det inte mycket energi kvar när man har dragit på sig de röda tightsen för att ge sig ut i det sista dagsljuset. Kroppen gick på reservtanken. 5 km, snitt 6:00 per km.. Mörkret hann nära på komma innan jag var hemma igen. Och på något underligt sätt kom jag hem med mer kraft i kroppen än inför min runda. Man ångrar sig aldrig efteråt, när man har varit ute på en löptur, eller hur?

Och nu har jag ätit. I morgon ska det bli ett långpass.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det var dagens visdomsord. "man ångrar sig aldrig..."

jag är SJUK. Feber och hostar knivar. Jag skulle ju springa 40k idag. Gaaah. Host host.

Cecilia sa...

funrun: det kan vara sjukdom på gång här med. inget långpass i dag iaf. krya på dig.