torsdag 12 februari 2009

Spinningpass! Finalmente!

Nytt jobb, ny stegräknartävling. Denna gång kan man även omvandla andra träningsformer till steg, vilket ökar stegmängden avsevärt. Mitt mål är att i alla fall gå minst 11 000 steg om dagen innan ev. träningssteg kommer till. Det är en nöt att knäcka när man är kontorsråtta, det är bara att komma på små ärenden under dagen, aldrig okynnesåka buss samt springa mer till tvättstugan och pappersåtervinningen.

Månadens första spinningpass är avklarat. (Jag lyckades boka en restplats i eftermiddags) 50 hårda minuter gav riktigt stela ben som kippade efter syresättning, åh så skööönt. Efter passet hamnade jag bredvid en lustig dam, hon är ofta där. Jag ser henne aldrig i gymet men i omklädningsrummet. Det sista hon gör innan hon kilar upp på träning är att lägga ett lager smink, och då verkligen allt. Hon har också platinablont hår med en höjd på sin frisyr som skulle göra Amy Winehouse grön av avund. Jag undrar hur hon tränar, rinner aldrig hennes smink av, tappar aldrig frisyren i höjd?

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

haha, det är roligt med sådana där personer som liksom lyser upp :) Men hur de orkar träna med alla lager smink och hårspray kan man ju undra (eller så orkar de inte det utan befinner sig mest i omklädningsrummet)