onsdag 18 februari 2009

Vilodag

55 minuter spinning bortanför Friskis och Svettis är tunga minuter. Friskis kör på sitt vanlig upplägg, uppvärmning, konditionsblock ett, aktiv återhämtning, konditionsblock två och sedan nedvarvning samt stretch. Hos dem är allt utom stretch inbakat på 45 minuter. Men i går var det uppvärmning och sedan ett konstant konsditionsblock på 55 minuter. Instruktören hade fokus på intervaller och mot slutet var jag så trött att jag fick kramp i vaderna. Det var nog ett pass som förbättrade min kondition. När jag kom hem var jag supertrött av 20 minuter kettlebells och 55 minuters spinning, det kändes nästan som när jag hade sprungit halvmaran. Jag somnade som ett barn prick kl. 22 och vaknade 8,5 timmar senare och det kändes som jag sovit i en timme. Idag är det med andra ord vilodag.

Inga kommentarer: