tisdag 17 februari 2009

Poweryoga


Jag testar nu Medley under två veckor för att se vad de har för utbud. I går stod Poweryoga 75 minuter på schemat. Den absolut svåraste positionen var den på bilden, crow position. Skam den som ger sig och helt plötsligt klarade jag den i 4 sekunder, kan tyckas kort men testa själva så får ni se. Det var första gången jag provade poweryoga, innan har jag bara varit på Ashtangayoga och Satsyoga. Det som som var annorlunda var att det var lite mer fokus på styrka och lite snabbre flöde genom de olika positionerna. Kanske inget man går på för avslappningens skull, jag har till och med täningsvärk i benen idag. Annars så var det finfina med Medley att jag bokade passet på morgonen samma dag som jag gick på det, ingen onödig trängsel, schyssta omklädningsrum, till och med ångbastu. Igår var jag på Odenplan, idag ska jag testa hemmagymet i Vasalundshallen hemma i Solna. Där kan man simma också, för det ingår i kortet.

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Nä, det såg inte helt lätt ut det där, så varje sekund är en stor bedrift :)

Malin sa...

ja.. och jag såg att du till och med hade fotat dig huvudstående... det var imponerande :)

Cecilia sa...

crow position... jag prövar inte ens...