tisdag 3 februari 2009

Team Flaxande armen

Då blev det ett Core bosu pass igen. Mitt indiannamn på detta pass är numer "flaxande armen". Men från början; jag körde styrka innan passet, enarmsrodd, axelpress, triceps, utfall, knäböj och lårcurls. Sedan flaxpasset. Det är mycket jobbgare än vad man tror. Kanske inte det mest pulshöjande men som man blir trött i musklerna av 50 minuters relativt statisk träning. Förra veckan kunde jag till och med säga hej till träningsvärk dagen efter passet. Jag gissar att styrketräningen innan också bidrar till mitt indiannamn.

Jag har ju länget önskat mig en gymkompis och en dag förra veckan ringde min bäste vän C och sa att hon skaffat kort på Friskis, sedan sa hon : "Så mycket pass så lite tid". Jag föreslog att hon skulle följa med på Core bosu och hon föreslog det som en stående bokning ett bra tag framöver. De helt ensamma dagarna på Friskis är över.

Veckans träning blir som följande:

Måndag: Toktrött efter att ha börjat nytt jobb och således vila
Tisdag: 30 minuter styrka samt 50 minuter Core Bosu
Onsdag: Odla vänskap
Torsdag: 50 minuter spinning
Fredag: 45 minuter styrka innan jobbet (!)
Lördag: Sovmorgon hela dagen
Söndag: 45 minuter spinning

3 kommentarer:

Cecilia sa...

När får du börja springa?

ivaron sa...

Hej!
Vad roligt att följa er träning. Jag har oxå tänkt springa tjejmilen i år med en kompis. Jag har dessvärre inte kommit igång med träningen än, men ett par mil ska nog finnas i benen lagom till den stora dagen.
Den här sidan får bli min pepp!

Malin

Malin sa...

Ivaron: Välkommen hit! Det är många månader kvar till tjejmilen så du kommer att hinna få många mil i benen innan dess :)