onsdag 11 februari 2009

Friskis och svettis från helvetet

Jag kommer för evigt att banna Friskis och svettis nya bokningssystem från helvetet. I morse gick jag in för att boka pass som är en vecka fram, och allt var redan bokat kl 9 på morgonen. Ska man behöva hänga på låset runt midnatt varje vecka för att få de pass som man vill? Jag hörde i alla fall om några som pratade om det i omklädningsrummet. Eller som någon annan sa: "Varför ska jag betala för ett träningskort som jag inte kan nyttja?" Så nu är jag hänvisad till de fria vikterna ett tag, men det är inte det roligaste. Eller missförstå mig rätt, det är kul men inte lika utmanande som att kunna springa och i väntan på det vill jag i alla fall kunna variera min träning. De två senaste dagarna har det blivit pilates, rodd och styrka för överkropp. I väntat på att passguden ska le i mot mig så är det också detta som jag kommer att variera framöver.

3 kommentarer:

Henrik sa...

Friskis är mest populärt även i Uppsala. Här ska man också ha tur om man ska få passen.

Byt gym! ;)

Cecilia sa...

Välkommen till landsbygden :) Billigare terminskort och till de allra flesta pass ingen bokning...

Malin sa...

Jo när kortets bindningstid går ut så får jag fundera på nytt gym eller ny stad :)