måndag 9 februari 2009

Löpträning i grupp blev snabbt en nödvändig vana

Aldrig har det gått så snabbt att lägga sig till med en ny vana. Då och då har jag läst om IF Linnéas löpträning i grupp, och om TSM, en skräckblandad förtjusning har bubblat i mig; tänk om jag... nej, nu snackar vi verkligen om att hamna utanför sin säkerhetszon! Åka lift i fjällen; läskigt, men ok, sjunga; läskigt, men man kan stödja sig mot någon tonsäker typ, prata engelska; shit, tänk om någon hör mig, etc, etc. Men att hänga med ett gäng (och nästan enbart män) ut och LÖPTRÄNA??? Säkerhetszonen slutar här....................................................................................... och här är jag. Efter femhundra meters löpning har jag tappat dem ur sikte medan jag hulkar av ansträngning. Sådana har mina fantasier sett ut.

Två måndagar i sträck har jag nu hängt med Friskis&Svettis ut på löpträning - i grupp. I dag var vi sex män och två kvinnor. Erik ledde (som alltid). Stans backar skulle forceras. Under en knapp timme öste vi på. JAG HADE ROLIGT PRECIS HELA TIDEN. Äntligen måndag har numera inte ett endaste stänk av ironi över sig.

2 kommentarer:

Malin sa...

Så nu har du ckså fallit för löpträning i grupp? Visst är det roligt!!!

Cecilia sa...

Jättekul! hade inte min dator krånglat (nån liten grej på skärmen som är ivägen så att jag inte kunde se mitt inlägg i redigera, skumt) så hade jag också skrivit: Håll alla tummar för att Malins fot blir frisk snart!
Vill vi ha fler orange rubriker - ring mig i morgon före 8.30, om du kan. Micke och Peter på web? skulle fixa det hela bums på morgonen. Eller ring Micke. Andra bloggar och Planerade lopp sa jag till om.