söndag 15 februari 2009

Yoga









Jag var på yoga i dag. Premiär. 40 kvinnor och två män. En av dem känner jag. Den andre gick igen. Jag vågade inte göra de värsta akrobatikövningarna. Jag hörde hur det fjärtade till runt omkring mig, och eftersom plingplongmusiken inte direkt överröstade sådana ljud, tänkte jag: Jag vill bli varm i kläderna först. Yoga är säkert bra. Men inte så skoj. Efteråt, på avslappningen, när man ska vara så lugn och långsam och ligga med slutna ögon och jag är snabb och har tittat mig omkring flera varv, hör jag en röst från det främre av rummet säga att "nu kan ni slå upp era ögon och långsamt komma tillbaka till rummet." Då blundar jag igen och så tittar jag. I nästa sekund cyklar jag hem i de röda tightsen.

I går när jag vaknade kände jag mig lite halvsjukfriskkanskeblirsjuk. Men jag blev frisk, och rätt som det var hade jag sprungit en mil. Kroppen känns bättre än på länge.

Inga kommentarer: