fredag 10 oktober 2008

Spänsta loss där hemma!


Ganska så ofta tränar jag pilates hemma och till min hjälp hade jag i början en dvd från Winsor pilates. Nu har jag gjort den så många gånger att övningarna sitter utan den i bakgrunden. Träna hemma är ju smidigt om man inte riktigt hinner i väg till gymet. Men jag undrar om det inte var populärare förr? På loppisar brukar det drälla av vinylskivor med detta tema. En favorit får nog vara Spänsta med Birgitta.

På film kunde man se Bertil Uggla utföra morgongymnastik, och det roliga med den här filmen är att SVT varnar för att utföra dessa övningar idag. Om insprationen tryter på gymet eller där hemma så har SVT ett helt arkiv med gamla filmer av spänstande män och kvinnor, däribland Bengt Bedrup och Susanne Lanefeldt. Att spänsta ska helt klart hamna på min lista över alternativträning denna höst och vinter :)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Vilka fynd du vaskar fram! Ser fram emot all alternativträning i nästa träningsperiod :)