tisdag 7 oktober 2008

Rundan från helvetet

Har längtat hela dagen efter att få springa. Snabbade mig hem för att hinna innan det skulle bli allt för mörkt. Väl ute så började det göra ont i framsida/utsida ben, ett problem jag drogs med hela förra vintern. Botemedlet heter bål- och stabilitetsträning. Rundan blev i alla fall superkort då jag insåg att det aldrig skulle funka att springa något längre pass, och när jag väl insett det höjde jag farten för att komma hem snabbt. Så, dagens runda blev 4.42 km i 5:08 tempo. Ja och när det känns så här så blir det inget Hässelbylopp. Men jag ska åka dit och heja på Cecilia, hon får hålla Mittvaltjejernas fana högt.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Aj, aj... det är återkommande farligt nära vårt alternativ skadebloggen igen.

Malin sa...

Jag försökte verkligen hålla mig i från mer beklagan. Men nu har jag ju ialla fall avslöjat mitt ickedeltagande i Hässelbyloppet. Du får som sagt var , hålla vår fana högt när du springer in på under 57:30 :)