tisdag 28 oktober 2008

Vad var det jag sa!

Idag fick vi resultaten från stegräknartävlingen på jobbet. 200 st deltog och jag kom på 13 plats med 501 201 steg på 30 dagar. Personen som vann gick över 900 000 steg, så där ligger man i lä med sina i snitt 17 000 steg per dag. Om ni minns så gissade jag att en ett hundägande vårdbiträde skulle ta hem vinsten, och så blev det. Rena rama Saida-fasonerna av mig.

Idag var det styrka som gällde efter jobbet. Värmde först upp med 15 minuters backintervall på crosstrainern. Sedan 2 x benstyrka, 2 övningar för arm-bröst, kiropraktorutfallen samt avslutade med några coreövningar. Ett ganska lungt men härligt stärkande pass. Nästa vecka bär det av till kiropraktorn och den här gången hoppas jag att det kommer märkas att jag satsat ordentligt på styrka den senaste månaden.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

kan man få en beskrivning av kiropraktorutfallen?

Cecilia sa...

jo, jag glömde; snyggt gissat, kombinationen hundägare/vårdbiträde!

Löpning & Livet sa...

Grattis till 13:e platsen :)

Malin sa...

Ska försöka få till ett foto på övningen.