söndag 26 oktober 2008

Långpass i vintertid


Det här är söndagen då man både hinner såsa på morgonen OCH ge sig ut på en 14 km runda, och ändå vara hemma före 12! Tänk, att få vrida bak klockan en timme varje morgon när man vaknar.

Det blev en blöt runda. Redan efter ett par km rann vattnet mellan tårna. Regnet fick till och med korna som jag sprang förbi att söka skydd. Motvind km 3 och 4, segt motlut dessutom. Sedan lättade det och jag kom in i andra andningen och sprang en mycket behaglig runda på 14 km i ett tempo jag inte har en aning om, eftersom det numera är funrun för hela slanten. Hann med både lite God morgon världen och en del av nästa program också, och jag som aldrig brukar lyssna på något medan jag springer föll pladask för kombinationen löpning/P1.

Så här kommer min träning att se ut framöver: Ett långpass som blir allt längre när det är helg, och så en kortis med Snabba Jenny på onsdagar när det funkar för jobbet. Core på måndagar och gärna på onsdagar. Får jag dessutom till lite styrketräning är jag mer än nöjd.


Inga kommentarer: