onsdag 1 oktober 2008

Snabba Rundan utan Snabba Jenny

Lunchlöpning i regn på egen hand; här prövas karaktären! Jag bytte om och gav mig ut. Och jag sprang mina 5 km på prick 27:30!!! Alltså inte en sabbrunda utan en snabbrunda i min statistik.

27:30 är 5:30 per km, gör 55 min på milen. Det är under 57:30 jag ska gå i mål på om lite mer än en vecka när det är dags för Hässelbyloppet. 5:30 är jag inte redo för en hel mil, men 5:45? Ska jag välja Krister-taktik (så fort som möjligt från första stund och tänka så här trött kan man vara en stund till, ös på) eller hitta 5:45 tempot, öka när/om det går?

3 kommentarer:

Malin sa...

Fina siffror! Kör på krister-taktiken, så kommer det bli superbra på Hässelbyloppet. Det var så jag tog mig runt på min superrunda igår.

Anonym sa...

Du kan ju också tänka så här när benen inte orkar och lungorna sviker: "Det jag känner är inte på riktigt, jag bara inbillar mig, jag är inte trött, jag får luft, benen kommer inte att sluta springa, det bara känns så och är inte farligt."

Cecilia sa...

syster kbt: aldrig tänkt på att kbt även kan råda bot på söliga km-tider! Jag ringer i morgon!