måndag 20 oktober 2008

Jordgubbstights och finska ballader

Den hårda faktan om dagens träning

Först 10 minuters intervall på crosstrainern. Den funkar riktigt bra som substitut för löpningen, särskilt om man kör backintervall. Men ganska mycket tråkigare. Efter den gick jag på ett medelpass. Bortsett i från att jag har lite svårt med armhävningar och dy.l efter vårens brutna armbåge så känns det mer och mer som att jag behöver gå på intensivpass för att det ska kännas som en utmaning. Avslutade det hela med kiropraktorns utfallsövning med pilatesboll. Den är otroligt jobbig och efteråt var det så att jag darrade i benen av utmattning. Sammanlagt 65 minuters träning.

Den mjuka faktan om dagens träning

Ibland löparvänner har det talats lite om det här med att komma ut ut tightsgarderoben. När man väl är ute ur den så är man fast. För att ta steget längre har det också skojats om vad som skulle vara de fulaste tightsen. Vi bär ju stolt våra röda tights (även om de är svårmatchade). Kandidater på listan över mindre smickrande tights har varit ett par gröna med hulkenvarning, det har skojats om tights där tyget ser ut som tryckt jeanstyg, eller med nåt riktigt härligt 80-talsmönster. Men i dag på träningen klev det in en tjej med halvlånga tights i svart med jordgubbsmönster. Det var så galet att jag nog inte ens kunnat föreställa mig det. Men de skulle helt klart platsa om man springer Jordgubbslunken (där får man en liter jordgubbar när man går i mål). I övrigt en eloge till den finska jympaledaren som gör att man slipper E-type etc. då hon blandar nordafrikansk pop med finska ballader, hon har helt klart den roligaste och mest oväntade musiken på sina pass.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

HUR hittade du Jordgubbslunken?

Malin sa...

Rudskoga, där den går, ligger i mina (jordgubbs)hemtrakter. Den kanske skulle vara något att sikta på :)

Anonym sa...

Om man ska ha jordgubbstights på jordgubbslunken vad ska man då ha på skinkloppet som går av stapeln i Blekinge i december? Rosa eller hudfärgade tights kanske? Hade det hetat Kasslerloppet hade ju ett par fisknätsstrumpbyxor kunnat passa men...

Malin sa...

Nisse: Snälla skicka en bild om du någonsin hittar ett par skinktights :)