söndag 26 oktober 2008

Prylar, prylar och prylar

Innan jag började springa så gymade jag lite sporadiskt. Min tanke bakom vad jag hade på mig var nog också ganska så sporadisk, men jag vet att jag köpte mig ett par gymbyxor och något linne som varvades med allt annat som följde med på träning (tänk t-shirtar från ungomen och mjuka hemmabyxor). Sen kom den dag jag började springa, det var i mars och ganska kallt, hade på mig några mjuka bomullsbyxor, vanlig t-shirt, en tjock svart luvtröja, en ullig mössa och några fingervantar. Som gjort för att dra på sig en lunginflammation. Men nu är det andra tider. Jag får knappt igen skåpet där alla tights, funktionströjor, linnen, löparklockor,vätskebälten,kepsar och löparjackor ligger. Men, jag tycker nog inte att löparkläder är de bästa på ett gym och jag är nog inte den sporadiska typen längre, så: Hello alla träningsklädesbutiker, ni har fått en ny storkund. Idag köptes de första byxorna. Jo jag behövde dem, mina röda och svarta tights trivs nämligen bättre utomhus.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Mina festkläder får plats på två galgar i garderoben, nu fyller bara funktionströjorna två lådor...
Menar du att man kan hitta mer man behöver för att röra på sig? :)