torsdag 30 oktober 2008

Var tar den röda tråden slut?


Jag har ju länge sagt att jag vill läsa What i talk about when i talk about running av Murakami. Som jag väntat på att få hem denna bok. För sisådär två veckor sedan fick jag ett meddelande om att boken inte kan levereras. Ungefär samtidigt läser jag i en liten notis att Murakami numer också deltar i Triathlon. I notisen brevid läser jag att Bodil Malmsten just då läste Gomorra av Roberto Saviano och Fågeln som vrider upp världen av just herr Marathon- Triathlon, alltså exakt samma böcker som jag då läste. Jag har länge fått höra att jag borde läsa Malmsten så jag tog detta som det slutliga tecknet och gjorde ett snabbt inköp av Priset på vattnet i Finistere. Men nu undrar jag; springer hon också? Kan inte den röda tråden få fortsätta i att hon kanske tar sig en morgonjogg var hon nu bor?


Update: Exakt här tar den röda tråden slut. Följande rader ur hennes blogg svarar nog på min fråga: Jag läste någonstans att om man motionerar blir man 60 procent mindre deprimerad.Jaså, jaha.Än vad då?Än sig själv om man bara hade suttit vid nya satansdatorn och rökt cigaretter?Än alla andra?Än den fatalt glada och motionerande besserwisserkvinnan i tidningen där jag såg upplysningen om de 60 procenten?
Update 2: Cecilia säger att det i det första numret av VI LÄSER står att läsa att Bodil springer. Den röda tråden fortsätter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, hon springer! Dock inte så lätt som hon vill, berättar hon i VI´s nya tidskrift VI LÄSER.

Cecilia sa...

Jag glömde säga - jag har "What I talk...".