fredag 3 oktober 2008

Över stock och sten


De senaste månaderna har min Google reader blivit överfylld av RSS feedade träningsblogga, vilket gör att man ibland kan skönja trender om vad det vi tränande människor funderar på och gör. Sista veckan fullkomligen exploderade det av tankar kring streaking (att springa minst 1,6 km per dag, varje dag). Antingen så satsar man stort på detta, eller ta det som en utmaning för träningen i stort. Den andra grejen som det verkar drömmas om lite här och var är terränglöpning. Jag håller med, terränglöpning is the new black. Ska genast se till att få lite ledig tid på helgerna framöver så att de kan spenderas i lerprickiga tights och skor jag inte längre känner igen. Så se upp backen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

terräng är ju också liiiiite roligare när det är höstruggigt och blött, än när högsommarvärmen trycker på!
Fram för mer prickiga tights! Själv lyckades jag dock med att springa våra 30 och bara få 5 prickar på byxorna. Fredrika var helt brun.

Malin sa...

Funrun:Håller med om att terräng är en ypperlig höstgren och smutsig ska man bli :) Min nästa blogg kan helt klart få heta "Med prickiga tights utanför spåret". I den ska jag bara vurma för terräng.