tisdag 30 september 2008

Snabba fötter

Tog mina fina snabbskor och joggade upp bort till Sundbybergs IP. Har laddat i ett par dagar för att köra intervall och det är så smidigt och skönt att göra det på riktiga löparbanor. Men när jag kommer dit så kryllar det av en massa barn som har friidrottsträning så några löparbanor var det inte att tänka på. Måste i samma veva har fått ett litet litet blodsockerfall för helt plötsligt blir jag ganska så irriterad och tänker, efter att lite surt titta på dem i några minuter, att jag bara ska vända hem. Men, där någonstans kommer förnuftet tillbaka. Bestämmer mig för att köra någon blandning av fartlek och intervall runt sjöarna. Springer i riktigt högt tempo i 4 min och varvar det med 2 min lugnare löpning. Upprepar det här tre gånger och tänkte efter det jogga ner. Men där någonstans så känns det som att jag har ett pers i benen så efter sista aktiva vilan springer jag på hela vägen hem, och det lönade sig. 5 km avverkades på 23:52, alltså, det nya 5 km perset går i 4:46 tempo. Sammanlagt med uppjogg blev det 7,76 km idag. Härliga tider!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Oh man! Det är ju superbra ju!! Grattis!

Cecilia sa...

Just det, grattis!

Sofy sa...

Bravo! Bra att övervinna sig själv sådär, flera gånger om dessutom!

Bosu: ja, jag tycker de funkar bra, kan inte så många övnigar ännu bara. Jag står på den platta sidan, på ett ben och kör mina hantelövningar. Det gör att jag måste stabilisera med alla små muskler runt mage/rygg och jag inbillar mig att det blir enklare med balansen för varje gång! Värt att testa!