torsdag 11 september 2008

Hej då 60, hej 55!









I jakten på en bättre miltid har jag sprungit mina första tusingar. 1000 meter kan vara långt. Särskilt efter några gånger. Som bäst kom jag ner på 5:01, vilket är en km tid som hur många som helst höll sig under när de sprang Stockholm Halvmarathon i lördags. 21 km. Hm.

Ja, ja. Här tränas det ju inte för någon kanontid på en halvmara. "Hej då 60, hej 55!" är höstens arbetsnamn för den samlade löpträningen - milen på så nära 55 minuter som möjligt. I kväll ska jag anmäla mig till Hässelbyloppet.

ps. På min Mina joggkamrater-lista på jogg.se ligger just nu Sigrid, Malin och jag i topp vad gäller total km denna månad. Inga killar på medaljplats :)

2 kommentarer:

Malin sa...

Vad fint du lagt till dina träningstider här i bloggen. Tror absolut att du börjar närma dig 55 (på milen). Tusingar är jobbiga men nyttiga.

Cecilia sa...

Mina tusingar - så snabbt springer du hela milen!!!