söndag 28 september 2008

Terräng, terräng, terräng

Som jag blev sugen på att få ställa mig på en startlinje och springa mig sjukt trött efter att ha sett Lidingöloppet igår. Suget efter terränglöpning minskade inte heller efter detta så nu får jag verkligen ta tag i det här med Ursvik, som faktiskt bara ligger ett stenkast eller två bort. En orienterande kollega till mig har också så smått börjat lobba för att orientering är något att ge sig i kast med om man vill åt terräng. Ska ta mig en funderare på det.

Inga terrängkänningar under fötterna denna dag men väl 8 km i behagliga 5:22 tempo. Kan helt klart säga att förtjusningen över mina Asics DS trainer 13 snarare övergått i en stabil relation. Var har dessa skor tidigare befunnits sig i hela mitt liv? Tänk om vi aldrig hade träffats? Snart kommer vi att känna varandra utan och innan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

terräng är verkligen bra. Jag är terrängens nya taleskvinna!

Malin sa...

Funrun: Jo jag sprang ju en del terräng när jag var uppe i norrland i sommras och det gav helt klart mersmak. Nu gäller det bara att snoka upp de bästa loppen. Några förslag?

Anonym sa...

SUM om två veckor! 50k :D

Malin sa...

funrun: nej huu.. jag har inte fallit för riktigt så långa distanser än. Hur faller man för det?

Anonym sa...

det är när man inser att man aldrig kommer att bli snabb! :D