onsdag 24 september 2008

Men visst sprang jag

Spenderade hela arbetsdagen på en utbildning, så när den var över hade jag minsann en massa spring i benen. Snörade på mig favoriterna DS trainer 13 och gav mig ut. Då jag bor i Solna går de flesta av mina löpturer förbi råsunda vilket gör att man under matchdag måste kryssa ibland en massa människor med putslustiga kommentarer. Idag fick jag också prova på hur det är att springa i mellan och sedermera ifrån en liten konfrontation mellan några djurgårdare och polisen. Jag undanber mig båda grupperna till nästa löptur. Efter denna exotiska start på löpturen fick jag upp ett bra tempo, det är nästintill omöjligt att inte få det i dessa skor som gör att man flyger fram. Kände mig lite stel i framsida underben vid 4 km, tappar farten i någon kilometer men sen är jag tillbaka på banan. Det blev en kort men trevlig tur på 7 km i 5:16 tempo.

I morgon väntar en längre tur, kanske lyxar jag till det med en runda över kommungränsen. Det låter det; "Jag springer nog till Stockholm i morgon".

1 kommentar:

Cecilia sa...

Det kanske är det som ska till - skor som flyger med en. I dag var jag långt från någon flygkänsla.

I morgon ska jag ha en vilodag, och det blir ingen löpning fr-lö heller. Då ska Rivalen seglas hem. Håll tummarna för att stormen håller sig där den ska (längre norrut än vi) och att den inte får för sig att komma lite för tidigt.