måndag 1 september 2008

Dagen efter

Ägnade en del av kvällen till ett core-pass på Friskis&Ssvettis och kände mig stark i kroppen. Ingen träningsvärk, inget ont i fot, höft eller knä. Och under timmen i mål i går. Jag ska fundera på om mitt nästa mål ska bli att komma närmare 55 än 60 - 57:29 på Hässelbyloppet i oktober? Jag måste skynda mig på att bli snabb om jag ska hinna!

Efter loppet i går när Malin, Peter (min man), Julia (en av våra yngsta) och jag gick ner mot Strandvägen och folk fortfarande kom springande, joggande, gående (då hade vi ändå dröjt oss kvar en stund för att bli fotograferade av Luca) kände jag inte igen mig längre. Jag har ALLTID varit en sån som har kommit sist, när allt liksom nästan är över och funktionärerna längtar hem. Nu var jag inte där, på min vanliga plats. Vem är jag? Tips emottages tacksamt, som det brukar heta.

Jag har gjort mina armhävningar också, och utan konkurrens måste jag ha trådens minsta muskler. Där man saknar talang, får man kompensera med tålamod. Det ska ta sex veckor att komma upp i 100 armhävningar. Jag vågar lova er rapporter mycket längre in i framtiden än så.

Inga kommentarer: