fredag 26 september 2008

Jag sprang till storsta´n

Det blev en vända till Stockholm igår, eller rättar sagt längs med Karlbergskanalen-St Eriksplan-Fridhemsplan- Stadshagen och sedan hem till Solna igen. Sammanlagt 13,3 km i 5:36 tempo. Som jag var stel under denna runda, först underbenen och när det släppte så tog ljumskarna över, något jag aldrig tidigare haft problem med. Tog mina mer dämpade skor och dessa kändes som två tegelstenar i jämförelse med "flygaframskorna". Kort och gott; jag stapplade dessa 13,3 km fram. Ok allt var ju inte dåligt, det var ju världens finaste väder och det är grymt skönt att känna att man kan motionspringa mer än en mil utan att vara dödstrött.

I morgon är en löpfri dag men jag ska göra en insats som publik för att heja fram The Long Distance Runner ute på Lidingö.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hej, lämnar fastlandet för två dagar i Rivalen som ska seglas hem. Inga löparrapporter härifrån på ett tag, alltså. Även om jag tycker att elva meter båt är låååååååångt - inte mycket till löparbana...