lördag 13 september 2008

Hantverksrundor

Då jag är uppvuxen på en ort där säkert 90 % av alla invånare förr eller senare blir hantverkare så måste jag säga att det här var ett av de roligaste blogginlägg jag läst på länge. Särskilt rolig var denna bit:

"Första milen klar av helgens Lidingölopp. Eller, egentligen har vi inte kommit längre än åtta kilometer, faktiskt. Resterande 22 tar vi imorgon bitti. Kan man göra så om två veckor också tror ni? “Äh, jag kommer tillbaka imorgon - eller när jag orkar . och tar resten”. En så kallad hantverkarrunda ;)"

Jag blev ju aldrig hantverkare, men jag har helt klart gjort ett par hantverksrundor.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Nu kommer jag att tänka "hantverkarrunda" så fort det tar emot. Tur jag har min starka, skånska potatisbondekaraktär att falla tillbaka på.

Malin sa...

Ja, och jag undrar vad hantverkare som springer tänker om fenomenet hantverkarrunda?

Anonym sa...

HAHAHA, underbart!