lördag 13 september 2008

12 km och lite annat














Om det inte var så kul att skrubba badrummet i går, var det desto skönare att lägga sig i det rena badkaret i dag! Hittade visserligen inte mitt dyra badskum från Body Shop, inte ens en tömd flaska kunde jag finna, men det är sällan allt blir fullkomligt, och lite rosmarinschampo från Urtekram luktar ju också gott. Rapport angående vad som ledde fram till en timme i badet:

Jag sprang mina utlovade 12 km så snart frukosten hade sjunkit undan. Första löpturen med långärmad tröja, 11 grader. Det gick bra att springa förutom lite problem i vänster lår/knä mot slutet. Sprang på 1:10:32, per km 5:53. Gick inte in för att springa fort, det här skulle vara en lugn och behaglig löptur. Km-tid på Tjejmilen för snart två veckor sedan var 5:51, alltså bara två sekunder snabbare, fastän det då var två km kortare än i dag. Och då pustade jag i spåret, det var tungt, jag fick håll, det gick trögt, blä. Så olika det kan vara.

Direkt efter löpningen (fil och ägg hann jag få i mig) cyklade P och jag till småbåtshamnen för att provsegla en Rival 22:a (båten på bilden). Vår IF som har hängt med i 20 år kanske ska få sparken, lite sorgligt... men vad KUL det var när Rivalen drog iväg! I morgon ska vi titta på en annan Rival, sedan till beslut. Kallt att vara på vattnet i september en mulen dag! Hann få min supertjocka dunjacka med mig; kombinationen korta löpartights och dunjacka ser man inte så ofta.

Sedan hamnade jag i badkaret. Där funderade jag ut målsättningen med min löpträning fram till Hässelbyloppet den 12 oktober: så stark och snabb på milen som möjligt. Absolut i mål under 57:30. Då är jag närmare 55 än 60. Kan någon ge mig ett fyra veckors upplägg?

Inga kommentarer: