lördag 13 september 2008

En motrörelsedag


Började dagen med 90 minuters yoga på ett gym i Hammarby sjöstad (om ni bara visste hur jag snyltar mig Stockholmsgym runt på gratispass). Passet var väldigt inriktat på styrka, så det blev det jobbigaste och roligaste hittills. Rejält utsträckt och uttänjd släntrade jag in här hemma efter lunch. Som motrörelse* till yogan låg jag ett par timmar på soffan och läste. Kom sedan på att jag skulle gå och byta mitt knäskydd. Sagt och gjort, och med detta i handen ville jag såklart prova det. Bestämde mig för en tur runt sjön, men väl runt den första sjön så tänkte jag på alla kilometrar Cecilia gjort i veckan så jag tog en sjö till.

Med tanke på upplevd fart och uthållighet under detta pass kan man tro att jag upptäckte löpning som motionsform i morse. Sjukt segt och tungt. Kan efter de två senaste passen bara konstatera att jag inte kan styrketräna för tätt inpå en löprunda, för det känns som att hela kroppen stumnar. Sammantaget blev det 8.1 km i 5:40 tempo. Givetvis var jag tvungen till en ny motrörelsevända när jag kom hem efter löpningen, tror jag fortsätter med den resten av kvällen.

*Vissa yogainriktningar (fråga mig inte vilka) bygger på motrörelser. Ex. om man i en rörelse drar ihop kroppen som en boll ska man i nästa göra något som sträcker ut kroppen.

2 kommentarer:

M sa...

va kul med en till träningsblogg att läsa.

Malin sa...

Magdalena: Välkommen hit!