måndag 15 september 2008

En timme på gymmet

Nej, jag tycker inte att det är så kul att styrketräna i maskiner på ett gym. Ja, jag kommer att ha träningsvärk i morgon.

Under mitt kvartal som halt tidigare i år gick jag en del på Friskis&Svettis gym för att göra vad jag kunde med en fot som inte funkade i löpspåret. Det var:
- trist att vara inne i stället för ute
- trångt
- kass musik
- dofter jag kunde vara utan.

I dag var det bättre. En måndagförmiddag jobbar de flesta (jag också, men vem kan skriva åtta timmar i sträck?), så det var varken trångt eller så mycket lukter där. Musiken var förstås lika dålig, men man kan stänga av öronen. Både Malin och jag är kontorsråttor, sådana behöver lite hjälp på traven för att inte säcka ihop. Så jag ska ge gymmet en chans den här terminen, och det som faktiskt var RIKTIGT KUL i dag var att kolla på sista anteckningen från i mars på mitt träningskort - i dag orkade jag mer än då. I samtliga maskiner.

Inga kommentarer: