fredag 19 september 2008

Äldre än vad man kan tro


Även om ordniarie träning ligger lite nere på grund av snoriga näsa så rör jag minsann på mig. När verksamhetsutveckling ligger på ens lott i jobbet så kan de mest oväntade saker ske. Som att kommunen vill introducera Tv-spel på äldreboendena (det är bra för minnet och fysiken). Jag fick därför i uppgift att göra detta. Nintendo wii och Playstation står på de äldres schema framöver. Men för att jag ska kunna introducera det måste jag också kunna spela det, så nu har jag spelat Wii varje dag i en hel vecka. Egentligen kan man väl säga att jag tränat en hel del, det har säkert blivit några omgångar bowling och ett par matcher tennis varje kväll.

I sportspelet som kommer med Wii så kan man testa sin strength, stamina and balance för att se hur Nintendogammal man är. Tänkte att det ska väl inte vara några problem, men men, 67 år (!) blev jag. Ve och fasa, jag tillhör inte längre den yngre generationen. Men med mina 67 år i kroppen är jag ändå rätt nöjd med 50:15 på milen och 1h 56 min på halvmaran.

Update: Enligt den här kalkylatorn så skulle jag med mina 67 år vara national class på milen. Sverigeelit minsann, utvecklingen har gått snabbt över sommaren.

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Haha vad roligt, då har man nåt att se fram emot sen när man blir gammal och hamnar på äldreboende :) Fast då finns det väl iofs ännu mer hightechsaker :D

Undrar hur gamla de som är gamla på rikgit blir då :)