torsdag 4 september 2008

Jag vill till Monte Gordo igen!

















Ett styrkepass på Friskis&Svettis var inplanerat, men hamnade istället på Filmstudions första film för säsongen och såg "Tuyas bröllop", en kinesisk film om en stark kvinna som lever herdeliv i nordvästra Mongoliet. En riktig filmstudiofilm. Efter en och en halv timme med Tuya känns styrkepass hos Friskis&Svettis - lite långt från livet självt?

Men - jag är inte herde i Mongoliet utan tillbringar mina dagar bland papper & pärmar, så jag behöver röra på mig efter klockan fem för att inte soppa igen. Kroppen är ingen evighetsmaskin som smörjer sig själv, det blir allt påtagligare för varje år som går och nu har det gått 48. Så från att ha varit en person som har rört på mig "om jag har fått tid över" eller "om jag verkligen har lust till att ut och springa när det regnar" så har det på några år svängt till att bli en vana. Inte mycket att fundera på. Prioritera, helt enkelt. En vecka i Monte Gordo, Portogal, med Springtime i våras gav världens skjuts i rätt riktning. Svårt att få till det upplägget hemma i vardagen, men lite av det räcker långt. Jag vill till Monte Gordo igen! I morgon ska jag ut och springa!

1 kommentar:

Malin sa...

Jag åker gärna med igen. Tänkte dessutom att man skulle kunna vara i riktigt god form den här gången :)