tisdag 16 september 2008

Mitt tidningsjag vs. mitt riktiga jag 0-1

Har varit riktigt trött den sista tiden, tror hösten har börjat gripa sina klor i mig. Var inte alls laddad för att springa en runda idag. Men när jag kom hem så läste jag den sista artikeln där jag framstår som en extremt positiv person som alltid springer oavsett dagshumör. Ville såklart inte vara sämre än mitt tidningsjag , så jag drack en massa vatten, tog lite dexstrosol och hoppade i löparkläderna. Tänkte att jag springer runt 8 km, och om jag skulle bli allt för trött så var det ok att ta en hantverksrunda. Men när jag väl var ute hade jag riktigt bra flyt i steget och kilmoterarna svischade förbi. Så här sprang jag: Skytteholm-Huvudsta strand- St:Eriksplan-Karolinska-Råsunda och sedan hem. Hade kunnat vara ute längre, men besök hemmavid väntade. Så summan av dagens mycket trevliga tur blev 13,2 km i 5:28 tempo.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Snyggt! Min insats i dag består av att jag har har gjort en superladdning kålpudding och rårörd lingonsylt. Det är lite retro över en sån maträtt.
I morgon är jag tillbaka i nutid & spåret.

Löpning & Livet sa...

Det är bra att ha förväntingar att leva upp till ibland :)

Malin sa...

Andrea: jag får nog titta på den artikeln varje gång orken tryter