tisdag 30 september 2008

Pass

"Risk for ice", sa bilen i morse. Sedan: Jobbat, jobbat, jobbat, handlat mat, lagat mat, nu återstår det jobb jag fick ta med mig hem för att fixa morgondagen. Ge mig en ny dag, gärna en i juli och utan halkvarning.

Uppdate: Mår tvärilla efter maten, men det gör ingen annan som har ätit av den. Upptäckte att jag inte hade fått alla jobbpapper med mig hem, får alltså ställa klockan minst en timme tidigare i morgon och hoppas på:
- att illamåendet är borta
- ingen "risk för ice" i gryningen
- att jag hinner göra vad jag ska innan allt börjar klockan åtta.

Ja, och sen är det alltså dags för lunchjogg med Snabba Jenny. Min oktoberstatistik kommer nog snarare att inledas med en sabbrunda än den planerade snabbrundan.

5 kommentarer:

Malin sa...

Ibland kommer livet i mellan, och tydligen lite is också :) Jag som såg fram i mot en 27:30 notering

Cecilia sa...

Det är först i morgon som 27:30 ska ske! Hittar du yoga-stället utan plingplong så berätta för mig. Uppblåsbara pilatesbollar - kan det vara lösningen för folk som bor i lägenhet och inte i våning alt. slott?

Malin sa...

De är ju uppblåsbara, men där finns det nog potential för lathet, att man inte orkar ta fram en pump och fylla den med luft varje gång.

Cecilia sa...

Om de är uppblåsbara som nya seglarvästar? Eller som airbagen,men det kanske är en för vild produktutvecklingsidé. och sen ska ju luften ur också. Jag tror att det är där mina idéer spricker. Man blir alltid lat när Plocka Undan börjar.

Malin sa...

Håller tummarna för att det blir en isfri snabbrunda.