torsdag 11 september 2008

Långt blir kort

Igår gav jag mig i kast med en första trevande runda efter Sthlm halvmarathon. Det gick sådär. Fint svalkande regn övergick i ösregn, i skogsbacken ner mot Huvudsta strand trampade jag snett, kroppen var allmänt tung, trött och stel. Den långa rundan blev kort och landade på 6,5 km i 5:22 tempo. Fick också tillfälle att prova mitt nya knäskydd, vilket visade sig vara för litet så jag sprang tillslut med det i handen. Det trevliga med rundan var att jag fick prova mitt hittills oanvända underlinne från Nike i något seamless material. Vilken dröm att ha på sig detta, blev kanske lite varmt igår under en långärmad, men tänk när det blir kallt, då kommer det sitta som ett smäck.

Just det, rundan genererade också lite steg till tävlingen, så gårdagen slutade på 18 600. Be aware alla vårdbiträden där ute!

Inga kommentarer: