tisdag 30 september 2008

Två dagar, ett pass

Cecilia har fått upp ångan och kör två pass på en dag. Jag kör däremot ett pass på två dagar. Så igår blev det inget pass men väl ett besök hos kiropraktorn. Hon sa att det märktes att jag inte gjort så mycket bål- och stabilitetsträning, aj aj. Att gå till kiropraktorn när man slarvat med träningen är som att gå till tandläkaren när man slarvat med tandborstningen. Hon föreslog också att jag borde träna mer benstyrka och då gärna utfall med hjälp av en pilatesboll. Om jag nu ska sluta slarvträna verkar det som att jag borde införskaffa mig en pilatesboll. Men om man nu inte bor i ett Château där det dräller av tomt utrymme, var förvarar man då denna alldeles för stora boll? Där har jag ett riktigt i-landsproblem. Lösningar på detta mottages tacksamt.

Inga kommentarer: