fredag 12 september 2008

Verkar som att den finns annan träning än löpning. Någon emot?

Jag fortsätter att nyttja mitt gymkort och i går blev den 27 minuter på crosstrainern samt 20 minuter styrka. Men då undrar ni säkert: Varför står hon på denna crosstrainer när det verkar så tråkigt och hon kan ju faktiskt springa. Så sant. Men jag vågar inte riktigt pressa mitt numer glada knä allt för mycket, tänkte ta det lite lugnt och varva löpningen med annan konditionsträning någon vecka till. I fråga om styrketräningen så får jag säga att det är riktigt kul att ha träningsvärk, plus att det känns nyttigt att tänka/träna outside the box (löpning,löpning,löpning). Som outad kontorsråtta så får jag också säga att jag tror att min rygg och mina axlar kommer att få en schysstare hållning av detta.

1 kommentar:

Anonym sa...

det låter som en mycket smart strategi för ditt knäs fortsatta leverne.

Ska du åka på jogg-träningshelg?