tisdag 9 september 2008

Flocklöpning

Redan igår var jag sugen på att träna trots den ständigt närvarande stelheten. Begav mig till gymmet och tråkstod på crosstrainern i 20 minuter och körde sedan styrka 20 minuter. När jag står i sådär varma rum utan minsta vindpust längtar jag mer än någonsin efter att få springa. Så i morgon ska jag rusa som en frisk fläkt genom Solna.

Har så smått börjat fundera på det här med TSM igen. Missade ju sluttampen av sommarens träning på grund av mitt knä, men den första halvan var riktigt kul och utmanande. Nu kör de igång igen (långpass på söndagar kl 10, gäsp), och denna gång med siktet ställt mot Stockholm Marathon. Men det vill jag ju inte springa, har inte fått upp suget för den distansen än. Så vad ska jag göra när suget efter lite flocklöpning (springa i grupp) sätter in? Träna med TSM bara för att, eller hitta något annat sammanhang? Kanske IF Linnea som det skrivs så mycket om lite här och var?

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jo det verkar ju vara väldigt kul att träna med IF Linnéa! Synd att man inte bor i sthlm!

Malin sa...

Andrea: ja alla verkar så lyrisk över den träningen, kanske vågar jag smyga mig ner till Zinkensdamm någon torsdag framöver