lördag 6 september 2008

12260

Detta är mitt startnummer och förhoppningsvis når det över målgång också. Kollade på bansträckningen igår och först då insåg jag exakt hur långa dessa 21 km är. Mitt senaste långpass var den 16:e juli, och då 16 km i björnrika trakter. Har ingen aning om vad kroppen kommar att säga om dess 21. Men jag har försökt intala mig själv hela veckan att släppa lite på prestigen och 1. Kliva av om det gör för ont i knät och 2. Inte stirra mig blind på tiden, kommer jag runt på sämre tid än vad jag hoppats på så har jag ändå kommit runt. Cecilia har också sagt att hon kommer att stå vid 11 km och om hon ser att jag har ont så ska hon dra en massa skräckhistorier om andra som haltat sig i mål på halvmaror och sedan förstört veckor av kommande träning. Jag litar på dig Cecilia!

Framförallt så ska jag lita på mig själv och att jag klarar av att disponera dessa 21 km på bästa sätt. Det vore ju skönt att kunna säga att man sprungit en halvmara.

Update: Nu har tävlingsnerverna slagit på och jag undrar; var det jag som anmälde mig till detta lopp?

Inga kommentarer: